Sommertid er kroppstid, og hva er vel mer sexy enn en skikkelig sixpack? Veien til sixpac kan virke lang, men det finnes effektive øvelser for å oppnå sixpack på rekorttid. Hva som fungerer for deg avhenger litt av forutsetningene dine, dvs. kroppsbygning og liknende.

  • Cruches: en effektiv øvelse for å få sixpack, der korsryggen ligger på et flatt eller svakt kurvet underlag. Deretter kontraherer du magemusklene uten å la det skje for mye bevegelse i hoftene. Ikke bruk hendene for å dra i nakken din. Se demo video her.
  • Reverse crunches: du ligger på rygg og løfter/vipper opp bekkenet mens du kontraherer magemusklene. Denne øvelsen gjør underverker for sixpacken. Se demo video her.
  • Chop: en meget bra øvelse for å få sixpack raskt. Du skal ganske enkelt feste et tau eller et håndtak i en høy kabel, stå på kne og så ”hugge” på skrå nedover i en eksplosiv men kontrollert bevegelse. Se demo video her.
  • Side Plank: en god six-pack øvelse der du sår på knærne eller tærne med albuen i gulvet med cirka 90 graders vinkel i skulderen. Du strekker deretter ut kroppen i en rett linje, dette gjelder både sett fra siden og ovenfra. Kan også kombinerer med benløft. Se demo video her.
Dette er alle effektive øvelser for å få sixpack raskt. Du trenger ikke å gjøre alle øvelsene, men kan velge den eller de som passer deg best. Husk å ikke overdrive treningen. Magemusklene bør få hvile en dag mellom hver treningsøkt.

 

Post Navigation